Niels V.
1/5
Leveren niet volgens afspraak.
Op 10 februari een iPad van € 850 online besteld. Ik ontving dezelfde dag een bevestiging dat deze met PostNL werd verzonden. Bedrijf geeft aan dat de verzending verzekerd is verstuurd. Helaas komt de zending echter nooit aan.
Diverse keren geïnformeerd naar de status. Personeel en eigenaar geeft aan naar de status van het onderzoek van PostNL te informeren, maar komt hier zelf echter nooit op terug. Dan opnieuw maar zelf bellen : Personeel / eigenaar geeft aan dat ze moeten wachten op uitslag PostNL, want het zou kunnen zijn dat het pakket alsnog bezorgd wordt.
We zijn 2 maanden verder. Uit onderzoek door PostNL is gebleken dat het pakket is vermist. Er staat dus niets in de weg het betaalde bedrag terug te betalen. Echter geeft de eigenaar in een mail aan dat er "een foutje is gemaakt in de afwikkeling door PostNL". Ik moet nog maar even geduld hebben, en schrijft in dezelfde mail dat geduld niet mijn sterkste kant is.
Hoezo geduld niet mijn sterkste kant? Alsof Used Products de positie heeft om te beoordelen dat een klant weinig geduld heeft nadat ze twee maanden geen iPad leveren, geen geld retour geven als een product niet geleverd is, en totaal geen informatie geven over de status.
Update 8-4-2025 (Zelfs 1 uit 5 sterren is nog teveel):
Het kan altijd gekker. De eigenaar van het bedrijf draait de boel nu om. De eigenaar geeft aan mij netjes te woord te hebben gestaan --> Ik ben zeker netjes te woord gestaan. Maar is dat niet meer dan normaal in deze situatie? Ik ben immers de benadeelde partij. Ik heb geld betaald en niets ontvangen? Used products heeft in ieder geval "netjes" € 850,- op de rekening staan. De keren dat ik heb gebeld is er naar mijn probleem geluisterd en heeft het bedrijf aangegeven te willen helpen het probleem op te lossen. Daar blijft het vervolgens bij. Daarna hoor je niets meer ondanks dat er wordt afgesproken erop terug te komen. Dat ik steeds vaker informeer naar de status van het onderzoek komt doordat er niets is wat ik als klant kan toetsen of onderzoeken. Een onderzoek naar het verdwenen pakket kan alleen ingesteld worden door de verzender van het pakket. Dus laat je hiervan niets horen dan roept dit alleen maar meer vragen op en geeft het frustratie. Ik heb nu niet het gevoel dat het een prioriteit van de ondernemer is om het probleem op te lossen. Daarnaast blijkt uit de reactie van de eigenaar niets van begrip voor mijn kant.
En ja, inmiddels heb ik zo'n beetje iedereen van "Team Sittard" aan de telefoon gehad. Zo gaat dat wanneer de telefoon door steeds iemand anders wordt opgenomen. Via het telefoon nummer van de vestiging geeft een medewerker het 06 nummer van de eigenaar omdat hij ook geen antwoord weet. En op dat nummer krijg je de ene keer Björn en als Björn even niet weet wat hij zal zeggen, dan krijg je Noëlle die het wel even zal afhandelen op haar wijze.
En weet je Björn en Noelle. Je zegt je bedreigd te voelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 woord door mij is gezegd waardoor een bedreigend gevoel moet zijn ontstaan. En wanneer dit gevoel er toch is, is dit absoluut niet mijn bedoeling. Het is wel mijn bedoeling om mijn geld terug te krijgen voor een pakket dat ik nooit heb ontvangen.
Ik wil ook nog even duidelijkheid geven of de iPad heel toevallig toch is aangekomen. Bijgevoegde foto geeft daar mijn inziens duidelijkheid meer over. Het is een gedeelte van de track en track pagina van de vervoerder die vandaag 8 april is gemaakt en waarop te zien is dat er helemaal geen updates meer zijn na 11 februari. Dus waarom stel je een onderzoek in als je denkt dat het pakket hier toch is aangekomen? Denk je ook niet dat het in het belang van PostNL is, anders te laten zien als dat ook zo is?