Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam

Adres: Haarlemmerweg 331, 1051 LH Amsterdam, Nederland.
Telefoon: 208202391.
Website: lightspeedhq.nl
Specialiteiten: Softwarebedrijf.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijk toilet, Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking, Genderneutraal toilet, LGBTQ+ vriendelijk, Veilige omgeving voor transgenders, Afspraak verplicht.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 245 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 4/5.

📌 Locatie van Lightspeed Commerce Nederland

Lightspeed Commerce Nederland Haarlemmerweg 331, 1051 LH Amsterdam, Nederland

⏰ Openingstijden van Lightspeed Commerce Nederland

  • Maandag: 09:00–18:00
  • Dinsdag: 09:00–18:00
  • Woensdag: 09:00–18:00
  • Donderdag: 09:00–18:00
  • Vrijdag: 09:00–18:00
  • Zaterdag: 10:00–16:00
  • Zondag: 10:00–16:00

Lightspeed Commerce Nederland

Lightspeed Commerce Nederland, gevestigd op Haarlemmerweg 331 in Amsterdam, is een innovatief softwarebedrijf dat bekend staat om zijn geavanceerde commerciële oplossingen voor retailbedrijven.

Hun hoofdkantoor bevindt zich in Amsterdam, waar ze een team van gepassioneerde professionals verzamelen die zich inzetten voor het verbeteren van de processen en ervaringen van hun klanten. Lightspeed biedt een breed scala aan oplossingen aan, waaronder punt van verkoop, beheer van voorraad, klantbeheer, rapportage en analytics.

Hun missie is om kleine en middelgrote ondernemers te ondersteunen door geavanceerde technologie te bieden die hun bedrijfsprocessen efficiënter en hun klantenervaring aangenamer maakt. Door gebruik te maken van hun software kunnen retailers beter geïnformeerd zijn, hun producten effectiever verkopen en hun klanten beter bedienen.

Naast hun technologie zijn ze ook toegewijd aan het creëren van een inclusieve en veilige werkomgeving voor al hun medewerkersonderzoek en ontwikkeling. Ze zijn erg trots op hun rolstoeltoegankelijke faciliteiten, waaronder rolstoeltoegankelijke toegang, parkeerplaatsen en toiletten. Lightspeed is ook bekend om hun genderneutrale en inclusieve omgeving, waardoor het een geliefde plek is voor LGBTQ+-medewerkers en transgender personen.

In totaal hebben ze 245 recensies op Google My Business gekregen, met een gemiddelde score van 4/5. Dit getuigt van hun hoge tevredenheid onder klanten en het feit dat ze een betrouwbare en waardevolle partner zijn voor retailbedrijven over de hele wereld.

Lightspeed Commerce Nederland is een toonaangevend softwarebedrijf dat oprecht geïnteresseerd is in het helpen van ondernemers om hun volledelijke potentieel te bereiken. Met hun geavanceerde producten en hun toewijding aan klantenservice, zijn ze een uitstekende keuze voor elk bedrijf dat op zoek is naar een betrouwbare en innovatieve partner voor hun commerciële behoeften.

👍 Beoordelingen van Lightspeed Commerce Nederland

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Fahim T.
1/5

Net als bij de rest, slecht slecht slecht!
Je wordt 10000x gebeld als je nog geen klant bent, zodra je getekend hebt krijg je ze nooit meer te pakken.
Ruim 6 maanden klant, niemand die je te woord staat(wel een Chinees of Pakistaan die je bijna niet verstaat). Kan niet wachten tot contract afloopt.
Mensen NIET AAN BEGINNEN!!!

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Youri Z.
1/5

Al vanaf onze opening (ca. 6,5 jaar) klant bij Lightspeed. Het systeem is erg fijn en werkt altijd naar wens.
Echter is er nu iets gebeurd wat afbreuk doet aan al het positieve. Ik lees in de reviews dat ik niet de enige ben die ontevreden is over communicatie, service en backoffice.

Wat is er gebeurd?
Bij het jaarlijks vernieuwen van ons contract weer digitaal een nieuw contractie toegestuurd gekregen ter ondertekening. Ik zag niks geks en gezien ik al jaren naar tevredenheid klant ben was ik ook niet achterdochtig.
Toch bleek er achteraf een hernieuwing te zijn geweest in de algemene voorwaarden. Die had ik dus letter voor letter weer door moeten lezen om een forse wijziging te kunnen opmerken.
Ik kreeg namelijk opeens maandelijks een factuur van 140€ bovenop mijn afgesproken jaarlijkse termijn. We zijn een klein restaurantje, dus de additionele kosten zijn ongeveer gelijk aan onze reguliere kosten en dat viel dus nogal op.
Bij navraag bleek dat dit was omdat er in de algemene voorwaarden was gezet dat je nu verplicht bent om alle pintransacties via Lightspeed payments te laten verlopen. Doe je dat niet, dan brengen ze 140€ per maand in rekening.
Gebaseerd op gebakken lucht dus en dit komt over als een dwangmiddel om over te stappen.
Ten eerste wil ik niet overstappen want ik ben al 6,5 jaar tevreden over mijn huidige leverancier.
Ten tweede vind ik deze manier van dwingen averechts werken.

Afijn. Na contact met mijn accountmanager werd mij inderdaad bevestigd dat hij dit zelf ook wel een heftige manier vond en hij beloofde mij vanaf nu de facturen voor de additionele kosten stop te zetten. Daarmee gepaard heb ik hem toegezegd (met tegenzin) om in ieder geval een vergelijk qua kosten met onze huidige leverancier voor de transacties te laten doen. Ik heb hem toegestuurd wat hij gevraagd heeft zodat hij een vergelijking kon maken. Als ze niet minimaal met de prijs en voorwaarden meekonden dan mocht ik blijven waar ik zat en werd er ook niet gefactureerd. Als ze minimaal gelijk of eronder konden duiken moest ik overstappen om de kosten te voorkomen.
Goed.. ik geduldig wachten op het verlossende woord van onze magere hein en waarempel er komt een paar weken later weer een factuur terwijl beloofd was dat die stopgezet zouden worden.
Ik weer mailen; zowel naar de financiele administratie als onze accountmanager met alle eerder correspondentie nog eens toegevoegd, maar tot heden nog geen enkele response.
En nu het mooiste: ze hebben inmiddels ook nog mijn online account geblokkeerd omdat mijn betaling uitblijft.

Morgen maar weer bellen, maar het lijkt me een zeer terechte 1 ster.
Ik vind dit maffia praktijken en totaal niet passend bij een dergelijk bedrijf.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Stefan E.
1/5

Al langer dan 10 jaar een webshop (store id: 2859), bij toen nog Seoshop en inmiddels Lightspeed. En het heeft de service niet verbetert de laatste tijd. Afspraken die al jaren staan worden overboord gegooid, zonder inlichtingen een prijsverhoging van bijna 50 procent, een accountmanager Stein die ik al 2 weken probeer te bereiken - plus een mail gestuurd waar hij al een week niet op antwoord.

Service is ruk, prijs kwaliteit tov concurrenten is prijzig, afspraken die negeert worden. Waar ik vroeger over alle zaken zeer tevreden was, is dat nu echt helemaal weggezakt. En raad ik Lightspeed dus niet aan.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Melvin G.
1/5

Ik ben opgelicht voor 1100 euro. Ze beloofde dat er een multi shop mogelijk was (voorraad koppelen van 2 verschillende webshops), maar ze zeiden er NIET bij dat dit alleen kan als er op ALLE producten (ook diegene die ik niet wou koppelen) alle details hetzelfde zijn.

Ik had dus al een 2e abonnement afgesloten voor de 2e shop. Toen kwam ik er zelf achter dat het dus niet werkte.

Ze gaven toen aan om naar een eventuele terugbetaling te kijken, nooit meer wat van gehoord (4 maanden verstreken). Zelf maar contact opgenomen. Kreeg ik een droog mailtje dat ze geen geld terug kunnen geven.

Een abonnement door hun fout dus voor niks afgesloten. Criminele praktijken dit.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Rik
2/5

Jaren lang gebruiken wij al lightspeed en ieder jaar kregen wij 1 maand korting i.v.m. dat wij 4/6 weken gesloten zijn. Nu hebben wij een nieuwe accountmanager die niks kan/mag doen. Hij probeert alleen payments te verkopen wat aanzienlijk duurder is dan de kosten van de banken.

Het systeem werkt prima zolang er internet is mocht de verbinding wegvallen is het onbruikbaar ook met de eigen server van lightspeed.
Toen wij overstapten zeiden ze dat het offline met de server ook werkt, maar als je de support belt op het moment dat er geen internet is krijg je te horen dat het systeem alleen online werkt.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Thom B.
2/5

System werkt aardig goed, maar de support en service is volledig downhill als 10 jarig lightspeed gebruiker. Met name laatste 2 jaar. Problemen stapelen zich op, weinig toch geen goeie support en of antwoorden. Wordt vaak verwezen naar de handleiding terwijl het technische problemen zijn. Tegenwoordig zo lang wachten op antwoord voor support, want dan ook nog vaak een zeer matig antwoord ontvangen waar niemand echt diep-dive doet. Wij hebben een miljoenen omzet, een werkend systeem met 99.99% uptime is cruciaal.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
B M.
2/5

Sinds half december 2023 bezit Hippe Ukkiez, Etten-Leur een Retal X-serie systeem. Probleem is nu dat het geblokkeerd is, i.v.m. betaling van de software. Kon niet worden afgeschreven, maar saldo is nu toereikend. Echter nu moet ineens dubbele worden betaald en daarna verzoek indienen om de helft terug te krijgen. Gaan we niet doen. Simpele oplossing: rekeningnummer doorgeven, wij betalen en blokkering opheffen. Schijnt intern nogal moeilijk te zijn of niemand werkt mee, dan wel geef het door. Mogelijk stugge en starre afdelingen die er financieel zelf wijzer van proberen te worden of slechte communicatie met hoofdkantoor. Voor nu, zou het niet aanraden.

Lightspeed Commerce Nederland - Amsterdam
Lesley H.
1/5

Best een aardig platform, maar wat een verschrikkelijke klantenservice/ backoffice! Het platform had ik 3 sterren willen geven, maar de klantenservice/ backoffice verdient geen enkele ster. Wij zijn een jaar lang klant geweest en écht ALLES wat mis kon gaan ging mis. Eenmaal binnen gehaald als klant was onze accountmanager, die ons verkeerd had aangesloten, niet meer bereikbaar. Na zelfs de Amerikaanse klantenservice te hebben gesproken kregen wij ter compensatie (door de opeenstapeling van fouten) gratis hardware aangeboden. Hier moesten we echter ook weer maanden zelf achteraan. Op en af bleven zich fouten/ beperkingen voordoen, waar wij nog best begrip voor konden opbrengen als je nieuwe functies lanceert. Maar hoe arrogant en ongeïnteresseerd de klantenservice hier dan steeds mee omgaat is ongekend. Aan hen is duidelijk te merken dat klachten bij Lightspeed dagelijkse kost zijn. In een jaar tijd 3 nieuwe accountmanagers toegewezen krijgen door burn outs zegt genoeg over hoe het er bij Lightspeed aan toe gaat. Zelfs nu we geen klant meer zijn sturen ze ons nog facturen alsof we nog klant zijn, puur omdat ze weer eens achter lopen op de zaken.

Go up