- GroeneKracht Nederland
- Rotterdam
- Eneco - Rotterdam
Eneco - Rotterdam
Adres: Marten Meesweg 5, 3068 AV Rotterdam, Nederland.
Telefoon: 888955955.
Website: eneco.nl
Specialiteiten: Energieleverancier, Leverancier van groene energie.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking, Gratis parkeergarage.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 452 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 2.9/5.
📌 Locatie van Eneco
Zeker Hier is een uitgebreide beschrijving van Eneco, opgesteld in een formele, vriendelijke en informatieve stijl, met de gevraagde elementen en
👍 Beoordelingen van Eneco
Rick G.
Problemen met TOON .
28 febr 2025: Na 2nieuwe updates op 1 dag bleef het scherm vast op beginblad staan en was niet meer te bedienen.
eerst gebeld na 15 min in de wacht gestopt . Via chat verder maar mijn vraag kon niet beantwoord worden . 2e tel nummer gekregen ,weer het zelfde .. Weer chat gestart , na veel pogingen niet meer met robat maar met een werknemen gechat .
paar testen uitgevoerd geen succes. probleem een te oude Toon kan geen updates meer aan . toon wordt net meer gemaakt maar er is nog oude voorraad . oke stuur die dan op !
kan niet moet monteur doen maar dat kost 175 euro...
En we [eneco] zijn bezig met testen van nieuwe slimme thermostaat en wordt eind mei geleverd..
Dus nu tijdelijk nieuwe toon voor 175 en dan eind mei weer voor een nieuwe slimme thermostaat want toon gaat er uit
als ik aanlog op eneco kan ik nog steeds TOOn bestellen
daar ben je dan 38 jaar eneco klant voor echt te gek voor woorden .
Denk je dat ze vaste klanten willen houden HAHA 38 jaar trouwe klant is dus NUL waard .
Fiona S.
Ik heb heel veel klantenservice in Nederland gesproken, maar dit is bij uitstek de slechtste klantenservice die ik ooit heb gesproken. Sinds ruim een half jaar zitten wij helaas verplicht bij Eneco voor onze warmte/koude installatie. Inmiddels heb ik denk ik zo'n 20 keer gebeld, uren na uren in de wachtrij gestaan, keer op keer doorverbonden, ongewild verbroken verbindingen na lange wachttijd en niemand kon ergens een antwoord op geven. Ze weten geen antwoord op moeilijke vragen, maar ook niet op de meest simpele vragen zoals of je voor koude-installatie gebruikskosten betaalt. Als je keuze hebt om wel of niet voor Eneco te kiezen, raad ik je enorm af om ooit ook maar één dienst bij hen af te nemen.
Urszula G.
Vrijdag. Na 2 jaar om onderhoud te hebben gevraagd, stuurden ze eindelijk iemand. De eerste monteur was er 30 minuten en hij deed iets verkeerd met de keukengeiser. Hij werkte voorheen zoals het hoorde. Ik vroeg of alles in orde was, hij zei ja en ging weg. Toen ik warm water wilde gebruiken, was de druk te laag en kwam er te veel gas vrij en brandde niet. De kachel maakte ook vreemde geluiden. Ik belde Eneco voor een andere monteur en de andere monteur worstelde en vloekte meer dan 1 uur. Hij vertelde me dat het niet gerepareerd kon worden omdat er te veel koolstof vrijkwam. Ik had een boiler nodig. Ik zei oké, hij zei dat ze me dezelfde dag nog een bod zouden sturen. Zaterdag - Ik heb nog steeds geen bod ontvangen. Ik belde Eneco meerdere keren en ze zeiden dat ik het moest goedkeuren en als het eenmaal was goedgekeurd, zou ik de boiler op maandag laten installeren. Ze hadden er al een voor me besteld zonder me een bod te sturen. Het laatste, heel gevaarlijk, de monteur liet de keukengeiser openstaan en er kwam gas vrij. Ik belde Eneco, ze belden de monteur, de monteur belde me en zei "sorry, ik heb vergeten". Wat zou er gebeurd zijn als ik mijn huis had verlaten of niets had geroken? Ik wil het niet weten. Zeer onprofessioneel en nu heb ik de hele week geen warm water.
Nash K.
Ze sturen een aanmaning, naar mijn nieuwe adres. Na herinneringen opgestuurd te hebben naar mijn oude adres waar ik al anderhalf jaar ben verhuist.
En toch moet ik 225 euro extra kosten betalen. Ook al is het hun fout , zij wisten al anderhalf jaar geleden dat ik verhuist was.
Maar oke ik betaal, blijkbaar zijn de kosten van energie niet hoog genoeg., om via deze weg klanten te duperen met onterechte kosten op te dwingen.
Jammer dat ik zelf geen andere energie leveraar ken.., anders
Expatriate
Gratis ketelcheck ...van €102,89
Klacht CAS-86146-V3L8F2
Bij mijn verhuizing ontving ik een voucher voor een gratis ketelcheck van Eneco. Echter, om van dit aanbod gebruik te maken, moest ik eerst een onderhoudscontract afsluiten. Dit contract is niet gratis. Na lang overwegen besloot ik een onderhoudscontract bij Eneco af te sluiten en maakte ik gebruik van de gratis ketelcheck.
In november kwam er een monteur langs voor de ketelcheck. De monteur gaf aan dat mijn ketel in prima staat was, wat mij een prettig gevoel gaf. Er werden enkele checks uitgevoerd, en binnen een kwartier was de monteur alweer vertrokken.
Tot mijn grote verbazing ontving ik enkele weken later een aanmaning van Eneco voor €102,89, een bedrag dat ik een week eerder had gestorneerd omdat ik niet begreep waarom het werd afgeschreven. Eneco is slecht bereikbaar: op de website is er alleen een chatbot waar je weinig mee kunt en via de telefoon ben je veel tijd kwijt. Uiteindelijk kreeg ik een e-mailadres van ze en sindsdien ben ik constant met Eneco aan het mailen.
Ik gaf meerdere keren aan dat er sprake lijkt te zijn van een fout, maar Eneco bleef beweren dat de kosten gerechtvaardigd waren wegens materiaalkosten. Er werd voorafgaand aan de gratis ketelcheck niets besproken over extra kosten, en er zijn geen onderdelen vervangen; het was immers alleen een check. Ik was tijdens de check aanwezig bij de monteur. Eneco blijft bij het standpunt dat er materiaalkosten zijn gemaakt.
Ondanks mijn pogingen om Eneco te bereiken en duidelijk te maken dat er een fout was gemaakt, bleef het antwoord hetzelfde. Heeft de (externe) monteur misschien verkeerde informatie doorgegeven aan Eneco? Na het ontvangen van de aanmaning heb ik de zaak dus niet genegeerd. Na een telefoongesprek van 47 minuten heb ik gevraagd om een supervisor, aangezien ik er via e-mailcontact met de verschillende medewerkers niet uitkwam. Helaas kon/wilde de medewerker mij niet doorverbinden naar een supervisor en gaf hij geen inhoudelijke antwoorden op mijn vragen. Vaak was de boodschap: "Betaal, voordat de kosten hoger worden." Tijdens het telefoongesprek bleef ik beleefd, ondanks mijn frustratie, maar de medewerker vertelde me alleen dat ik een klacht moest indienen, dat is het enige wat ik (!) zou kunnen doen. Ik vroeg om de contactgegevens van de klachtenafdeling zodat ik de klacht kon indienen, maar die mail heb ik nooit ontvangen. Uiteindelijk heb ik verzocht om mijn mailcorrespondentie als formele klacht door het klachtenteam te laten behandelen, maar het lijkt erop dat hier geen vervolg aan is gegeven. Wordt dit alsnog gedaan na het plaatsen van mijn recensie? Komen er nog excuses? Ik heb met deze partij een beleefde toon gehanteerd in zowel mijn e-mails als gesprekken.
Door de dreigende brieven van Eneco krijg ik veel stress, omdat ze dreigen mijn energiecontract stop te zetten en extra kosten in rekening zouden brengen. Ik heb daarom onder protest het bedrag overgemaakt. Ik heb nu bijzonder veel spijt dat ik met deze partij in zee ben gegaan en dat ik nog vastzit aan een onderhoudscontract. Ik wil anderen waarschuwen om niet met Eneco in zee te gaan.
Yvonne P.
heb een slimme meter maar al een paar x om een monteur gevraagd al mijn buren worden automatisch afgelezen maar ik niet dus moet ik zelf doorgeven waarschijnlijk is er iets fout gegaan heb mijn termijn bedrag al omhoog gedaan en nu krijg ik een eindafrekening van bijna 5000 euro jaren bij eneco dit heb ik nog nooit meegemaakt en als het zo zou zijn dat ik te weinig heb betaald zou een berichtje wel op zijn plek zijn
Manuela M.
Wat een flut bedrijf ( dan hou ik het echt nog netjes )
Mijn verhaal is te lang om te schrijven. Ze proberen geld te incasseren zonder enig contract die is afgesloten EN af te perzen dat mijn geiser die in de woning hangt van hun is.
Woon al 7 jaar op dezelfde plek en kwamen zij na 3 jaar aanwaaien met de mededeling dat de geiser van hun was die er hing. In die tussentijd had mijn woningbouw andere partijen ingeschakeld om problemen te verhelpen aan mijn geiser. TOTAAL GEEN ENECO!
Nog steeds geen aankoopbewijs gezien of iets dergelijks waar dit uit blijkt. Ze blijven het wel steeds roepen maar daar blijf het dan ook bij.
Ze blijven je stalken en lastig vallen!
Vinnie V.
Een korte geschiedenis van mijn verhaal. Voor de Eneco mederwerker: Zie mijn klacht CAS-2985094-H5V4.
Op 17-11-23 een contract voor ketelonderhoud afgesloten.
Maart 24 nog geen contact gehad omtrent de eerste ofwel 'entreebeurt'. Na meerdere malen mailen, chatten en bellen zou uiteindelijk op 6 mei de monteur komen.
6 mei in de ochtend word ik gebeld dat monteur verhinderd is die dag. Zonde, iemand wacht bij mij thuis. Toevallig was de huldiging van PSV die dag.
Afspraak is verzet naar dinsdag 7 mei. 6 mei in de ochtend word ik nogmaals gebeld, monteur kan 7 mei ook niet. Dus verplaatst naar 8 mei. 8 mei komt dan eindelijk de monteur, heeft hij geen onderhoudsproducten voor mijn ketel bij! Niet goed doorgegeven vanaf kantoor is zijn excuus.
Ik zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak.
12-7 nog steeds geen afspraak.
Na tig mailtjes, telefoon gesprekken, beloftes, officiele klachten, wekelijkse belafspraken, excuses, 15 medewerkers, vele chatsessies (want telefonisch onbereikbaar), nog meer “we bellen u zsm terug” en andere loze beloftes ben ik maar over gegaan naar het storneren van betalingen. Dat is de enige actie die ik als klant nog kan doen. Er is blijkbaar niemand bij Eneco die dit kan regelen voor mij.
De onderaannemer Guidion is hier net zo schuldig aan. Want die reageren ook nérgens op.
Het is blijkbaar onmogelijk voor Eneco om de telefoon op te pakken, guidion te bellen, te zeggen dat ze met mij een afspraak moeten maken.
Ik woon in een buitengebied waardoor het moeilijk is om te regelen is mij verteld.
Eindhoven is inderdaad een kleine stad ver van de bewoonde wereld!
Schandalige gang van zaken!
Update 8-8-2024:
Nog steeds geen afspraak.
Matijs Hofstee van de klachtafhandeling blijft mij afschepen met loze beloftes. De planning is op de hoogte volgens meneer, al 3 weken. Maar nog steeds geen contact met mij gezocht.
We zijn inmiddels exact 3 maanden verder.
Update 6-9-2024:
Geen enkel contact vanuit Eneco richting mij geweest.
Op mijn mails wordt niet meer gereageerd.
Helpdesk medewerkers kunnen niet helpen en beëindigen de chat.
Update 24-9-2024:
Na toezegging van Eneco, op 20-9-2024, dat er wederom een nieuwe order uit is gezet naar de onderaannemer nog steeds geen nieuwe afspraak gemaakt met mij.
Waarom een nieuwe order uitgezet is terwijl de eerste order nog niet uitgevoerd is, is mij een raadsel!
Update 7-10-2024:
Na contact via de facebook Messenger helpdesk het volgende:
op 27-9 nog steeds geen reactie ontvangen.
Hierop hebben ze wederom Matijs intern aangesproken is mij verteld.
Er zou weer contact met mij opgenomen worden.
30-9 is er nog steeds geen contact op genomen met mij.
Op dat moment is het al 323 dagen na het afsluiten van het contract.
Maar is mij belooft dat Matijs mij in de week van 30-9 iets zou laten weten.
Vrijdag 4-10 heb ik uiteraard nog niets vernomen waarop ik wederom contact heb gezocht. Duidelijk aan gegeven dat ik hier niet de schuldige ben maar dat Eneco dat is en dat ze dit bij mij in de schoenen willen schuiven. Omdat ik nu elke keer hier over reclameer.
Maandag 7-10 wordt mij wederom gevraagd of ik deze week wil afwachten tot er een reactie komt van Matijs.
Update 3-12-24
Inmiddels besloten om te stoppen met Eneco. Zowel ketelonderhoud als energie levering.
Uiteraard is er na alle afspraken en toezeggingen niet verbeterd of ondernomen door Eneco.
Erdee Huisvesting en Onderhoud - Rotterdam
PXS - Rotterdam
Peulen Machinehandel & Ingenieursbureau - Rotterdam
Cloud Bellen - Rotterdam
Krol Pompen - Rotterdam
VBEL - Rotterdam
WG Theatertechniek - Rotterdam
112inktcartridges - Rotterdam
AHOLD - Rotterdam
MORE-Medical - Rotterdam
VAN DORP DUURZAAM - Rotterdam
Goedkoopste Energieleverancier Vergelijken - Rotterdam
FE Consultancy B.V. - Rotterdam