Essent - 's-Hertogenbosch

Adres: Willemsplein 4, 5211 AK 's-Hertogenbosch, Nederland.

Website: essent.nl.
Specialiteiten: Elektriciteitsbedrijf, Hoofdkantoor.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 1184 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 3.6/5.

Locatie van Essent

Essent Willemsplein 4, 5211 AK 's-Hertogenbosch, Nederland

Essent is een belangrijke speler in de energiemarkt van Nederland. Het is een elektriciteitsbedrijf met het hoofdkantoor gevestigd op Willemsplein 4, 5211 AK 's-Hertogenbosch, Nederland. Het bedrijf is makkelijk te bereiken met zowel openbaar vervoer als de auto. Er is een rolstoeltoegankelijke ingang en rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen beschikbaar, zodat iedereen makkelijk toegang kan krijgen.

Essent heeft 1184 recensies op Google My Business, met een gemiddelde mening van 3.6/5. Deze beoordelingen zijn een goede indicator van de ervaringen van klanten met het bedrijf. Het is belangrijk om de meningen van anderen te bekijken voordat u een beslissing neemt.

Als u op zoek bent naar een betrouwbaar en betrokken energiemaatschappij, is Essent een goede keuze. Het bedrijf biedt een breed scala aan diensten en producten, waaronder duurzame oplossingen voor energiebehoeften. De website van Essent, essent.nl, bevat gedetailleerde informatie over hun aanbod en hoe u contact kunt opnemen om meer te weten te komen.

Essent is al vele jaren actief in de energiemarkt en heeft een goede reputatie opgebouwd. Het bedrijf is bekend om hun goede klantendienst en betrokkenheid bij duurzame oplossingen. Als u op zoek bent naar een betrouwbare partner voor uw energiebehoeften, is Essent een goede keuze.

Wij raden aan om contact op te nemen met Essent via hun website om meer te weten te komen over hun diensten en producten. Het bedrijf heeft een team van deskundigen beschikbaar om u te helpen en advies te geven over de beste oplossingen voor uw behoeften.

Beoordelingen van Essent

Essent - 's-Hertogenbosch
Peet de Zeeuw
1/5

Na jaren klant te zijn geweest bij Essent nu toch wel even klaar met ze. Contract liep af en ging verlengen. Op de site stond vermeld dat je 14 dagen bedenk tijd heb mochten de prijzen alsnog omlaag gaan. Na een week ging de prijs behoorlijk omlaag en dat het om een 3 jarig contract ging wilde ik het abonnement opzeggen en voor dat goedkopere abonnement gaan. Nou doe dat maar niet want dat lukt je dus niet.
Geen nieuwe aanbieding gekregen en maar gebeld met de klantenservice. Daar krijg je te horen dat er pas naar 14 dagen weer een nieuw aanbod voor je klaar staat. In die tijd gaan de prijzen natuurlijk weer omhoog. Nu krijg ik alleen een abonnement aangeboden van 1 jaar waar ik € 10 per maand meer moet voor gaan betalen en ook geen € 200 welkomst cadeau meer wat ik eerste instantie wel zou krijgen. Ik voel me behoorlijk in de maling genomen door Essent want uiteindelijk kom ik nu een stuk duurder uit als met het eerste contract wat ik had laat vervallen. Daar ben je dan bijna 25 jaar vaste klant voor en dan behandelen ze je op deze manier.
Dit gaat er bij mij echt niet in.
Klantenservice was wel aardig en behulpzaam maar konden niks doen want dat mogen ze niet.
Jammer dat ze zo met klanten omgaan.
Dit betekent einde Essent voor mij.

Essent - 's-Hertogenbosch
N El Oua
1/5

Ik zou hier dus noooit een contract afsluiten. Ik ben ondertussen de mogelijkheden aan het onderzoeken om bij bijzondere redenen het contract vroegtijdig te laten ontbinden. Ik heb een automatische incassomachtiging gegeven die ze nooit op de juiste datum afschrijven en de meeste maanden helemaal niet afschrijven en je dan vervolgens verplichten aanmaankosten te betalen, ondanks ik èlke maand opnieuw heb moeten bellen en dan meestal 45-60 minuten aan de lijn zit, soms meermaals per maand. Het probleem blijft bestaan omdat het in hun systeem eruit ziet alsof dat wel elke maand gebeurd, ook staat er in hun systeem dat de niet op tijd betaalde rekeningen eerst betaald zijn en daarna teruggeboekt terwijl ik nooit een rekening teruggeboekt heb, ik weet niet eens hoe dat moet. Dat het niet op tijd betaald was komt omdat de incassoverzoeken/afschrijvingen dus bijna nooit binnenkomen. Maar zij geloven natuurlijk hun falende nieuwe systeem, terwijl ik gelukkig ook verlopen incassoverzoeken of niet betaalde incassoverzoeken terug kan zien in mijn bank app en dus ook gelukkig aan kan tonen dat de meeste maanden helemaal geen incassoverzoek/afschrijving is geweest.
P.S. ik lees in de reviews dat medewerkers je onbeschoft te woord staan, niet laten uitpraten en vervolgens abrupt ophangen. Dit heb ik in 6 maanden tijd ook 2 keer meegemaakt, te absurd voor woorden. Als ik een klacht erover indien wordt ik niet zoals afgesproken teruggebeld. Wanneer ik zelf dan weer contact opneem erover wordt er gezegd dat er mails verstuurd zijn en dat het eventueel in de spam kan zitten, wat inderdaad het geval was, maar omdat ik dus niet eerder op tijd heb gereageerd op die mail kon ik geen 2e klacht indienen voordat degene die de klachten afhandeld mij opnieuw gesproken heeft. Diegene zou mij dus alsnog terugbellen erover, weer nooit gebeurd. Ik dacht dat Essent een groot goedlopend bedrijf was, niet een ongeregeld en onprofessioneel zooitje bij elkaar. Uitzonderingen daar gelaten.

Essent - 's-Hertogenbosch
G. J. de Lange
1/5

Wat een afschuwelijk bedrijf is dit toch! Afgelopen december mijn contract na 15+ jaar opgezegd omdat ze ontzettend veel duurder zijn dan mijn huidige leverancier (Tibber). Het lijkt inmiddels flink op stalken! Steeds vanaf een ander nummer bellen (leve Google, daar kun je op tel.nr. zoeken) en beweren dat ze goedkoop zijn. 1 maal heb ik ze te woord gestaan met hún ‘fantastische’ aanbieding. Bleek alsnog 25 euro duurder per MAAND (!!!) dan Tibber. Ik heb hun gezegd dat als ze me een contract kunnen bieden waar ik nagenoeg elke MAAND geld TERUGKRIJG, zoals bij Tibber ipv van betalen ze mogen weer bellen. Toegeven: aan Tibber kunnen ook nadelen zitten, maar vooralsnog heb ik voor alle 7 maanden in totaal slechts 4 euro (!!!) netto hoeven betalen! Bij Essent zou mijn voorschot uitkomen op 225 euro! Lust u nog peultjes? Dit vind ik een onaanvaardbaar verschil.

De reactie van Essent op deze review is begrijpelijk, maar ik haat liegen. Daarom onderstaande foto van mijn betalingen/terugbetalingen van Tibber. Juni staat hier niet bij, daar kreeg ik 3 euro van terug. En nee, er is geen jaarafrekening bij Tibber, alles wordt elke maand afgerekend. Dit zag ik toevallig ook nog: vastrecht Tibber 4,95 per maand, bij Essent 8,95 scheelt alleen al 4 euro per maand, of zoals Essent het graag wil: 48 euro per jaar! Daarmee laadt ik de batterij van m’n elektrische fiets het hele jaar gratis voor op.

Essent - 's-Hertogenbosch
Emmy
1/5

Altijd een tevreden klant geweest, maar sinds ik ben overgestapt niet meer.

Ik heb een screenshot toegevoegd van alle gemiste oproepen die in één screenshot passen. Hoewel ik begrijp dat bedrijven contact opnemen met (oud-)klanten, is het aantal telefoontjes licht gezegd overdreven.

Vandaag werd ik opnieuw gebeld, en de medewerker gaf aan dat de voorgaande oproepen door een callcenter werden gedaan en dat Essent zelf niet zo vaak belt. Maar voor mij als klant maakt het niet uit wie er belt; het is de naam van Essent die ik hoor en waarmee ik dit soort agressieve belpraktijken associeer. Het was teleurstellend dat de medewerker aan de telefoon hier duidelijk geen interesse in toonde.

Als deze callcenters voor Essent werken, raad ik sterk aan om het aantal oproepen te beperken en de werkwijze aan te passen. Mocht het niet vanuit Essent komen, dan lijkt het me belangrijk om te onderzoeken wie jullie naam gebruikt, want dit schaadt jullie reputatie.

Ik heb me inmiddels ingeschreven in het bel-me-niet register en hoop dat dit de ongewenste telefoontjes stopt. Helaas is dit de eerste keer dat ik me daartoe genoodzaakt voel, en hierdoor hebben jullie in ieder geval één potentiële klant verloren. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit ervaart.

Essent - 's-Hertogenbosch
C Z
1/5

Ik heb jarenlang ons dagelijks verbruik in een spreadsheet bijgehouden. Als u dat ook doet dan zult u merken dat de som van uw dagelijks verbruik altijd lager is als wat Essent als maandverbruik aan u factureert. Het k..smoesje van calorische waarde (bij electra) gaat natuurlijk niet op.
Daarom aan het eind van het contract overgestapt naar andere energieboer .. en wat gebeurd er .. Essent geeft de verbruikscijfers niet meer door, niet in de app, niet na bellen met de 'klantenservice', niet na extra emailverzoek .. niets.
Essent is gewoon bang dat hun bedrog uitkomt. Daarom heb ik de laatste betalingen gestorneerd en mag de rechter over deze oplichting een oordeel vellen.

Essent - 's-Hertogenbosch
Christa Holscher
1/5

Belachelijk dat je een boete moet betalen bij de verkoop van je huis. Je woont er niet meer, bent geen eigenaar. De diensten die geleverd worden, zijn aan een adres gekoppeld. Daar wordt de energie geleverd.... en dan een boete betalen? Heel vreemd.
Dus als je nog een contract had van 3 jaar of zo, kun je zomaar duizenden euro's gaan betalen

Nu 77 euro boete voor 1 week voor contractdatum verhuizen, dus beëindigen van het contract

Essent - 's-Hertogenbosch
Perry Rompelberg
1/5

10 jaar bij essent. Altijd 3jarige contracten. Alleen vorig jaar 1jarig contract, omdat het niet anders ging. Nu weer 3 jarig contract. (Ondanks dat het duurder is) nu ben ik 1x in die 10jaar te laat een jaarrekening te betalen. Bellen ze me op om aan te geven dat ik moet betalen.(iets wat ik al weet) en dreigen ze met het ontbinden van het contract als ik niet betaal. Echt WAARDELOOS van essent. En dan ben je 10 jaar klant!

Essent - 's-Hertogenbosch
Zubenel Genubi
2/5

Essent stimuleerde de aanschaf en plaatsing van zonnepanelen. Nu sponsort Essen een sportploeg en worden de investeerders in duurzame energie gestraft voor hun investering. Essent geeft aan dat het door de overheid verplicht is gesteld deze heffing door te belasten - dit is niet ondersteund door een media onderzoek en desgevraagd geeft Essent geen antwoord. Een bijzonder teleurstellende houding, volledig gericht op het verhogen van de winstmarge over de ruggen van investeerders. Dat een gedeelte van die inkomsten dan ook nog naar een sportploeg gaan geeft verder aan dat Essent de weg kwijt is. Maar, zoals recent onderzoek heeft aangetoond - beter ten halve gekeerd dan ten hele verkeerd. Doe er iets aan Essent!

Go up