Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht

Adres: Moreelsepark 1, 3511 EP Utrecht, Nederland.
Telefoon: 302326440.
Website: eccnederland.nl
Specialiteiten: Juridische dienstverlening.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke parking.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 157 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 4.8/5.

📌 Locatie van Europees Consumenten Centrum (ECC)

Europees Consumenten Centrum (ECC) Moreelsepark 1, 3511 EP Utrecht, Nederland

⏰ Openingstijden van Europees Consumenten Centrum (ECC)

  • Maandag: 09:00–17:00
  • Dinsdag: 09:00–17:00
  • Woensdag: 09:00–17:00
  • Donderdag: 09:00–17:00
  • Vrijdag: 09:00–17:00
  • Zaterdag: Gesloten
  • Zondag: Gesloten

Europees Consumenten Centrum (ECC)

Bij het Europees Consumenten Centrum (ECC) kunt u als consument terecht voor advies en hulp met uw klachten. Het ECC is een organisatie die is ingesteld om de rechten van de consument te behoren en om klachten te helpen oplossen.

Onderdelen van het ECC

De organisatie bestaat uit drie onderdelen: het Consumentencontact, het Mediationscentrum en het Juridisch adviesbureau.

Bij het Consumentencontact kunt u contact opnemen met een medewerker om uw klacht te melden. Het Mediationscentrum biedt mediaties tussen consumenten en bedrijven aan. Het Juridisch adviesbureau biedt juridische advies en hulp bij het oplossen van klachten.

De organisatie heeft een adres in Utrecht waar u persoonlijk terecht kunt komen. Het adres is Moreelsepark 1, 3511 EP Utrecht.

Contactgegevens

U kunt het ECC ook contacten via telefoon of e-mail. Het telefoonnummer is 0302326444 en de e-mailadres is niet bekend.

Het ECC heeft ook een website waarop u informatie kunt vinden over uw rechten en hoe u klachten kunt melden.

Specialiteiten

Het ECC is gespecialiseerd in juridische dienstverlening aan consumenten.

Andere interessante gegevens

Het ECC is een rolstoeltoegankelijke parking.

Beoordelingen

Dit bedrijf heeft 157 recensies op Google My Business.

Gemiddelde mening: 4.8/5.

De klanten van het ECC geven vaak lof voor de hulp die zij krijgen bij het oplossen van hun klachten. Ze vinden het bedrijf erg helpzaam en hulpvaardig.

De klanten zijn vaak tevreden met de resultaten die het ECC oplevert. Het bedrijf is vaak snel en efficiënt in het oplossen van klachten.

Opinies

Tom van het ECC heeft me, samen met zijn Duitse collega’s geweldig geholpen toen een Duitse concertzaal niet tot terugbetaling wilde overgaan toen de “hoofdact” tijdens een concert niet kon komen.

De klanten van het ECC vinden het bedrijf erg helpzaam en hulpvaardig. Zij geven vaak lof voor de hulp die zij krijgen bij het oplossen van hun klachten.

Resolutie

De resolutie van het ECC is vaak sneller dan die van andere instanties. Het bedrijf is vaak in staat om klachten binnen korte tijd op te lossen.

Opleiding

De opleiding die het ECC biedt is vaak gratis. Het bedrijf biedt ook workshops en seminars aan om consumenten te helpen bij het oplossen van klachten.

Organisatie

De organisatie van het ECC bestaat uit drie onderdelen: het Consumentencontact, het Mediationscentrum en het Juridisch adviesbureau.

Elke onderdeel heeft zijn eigen rol en verantwoordelijkheid.

👍 Beoordelingen van Europees Consumenten Centrum (ECC)

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Henk R.
5/5

Tom van het ECC heeft me, samen met zijn Duitse collega’s geweldig geholpen toen een Duitse concertzaal niet tot terugbetaling wilde overgaan toen de “hoofdact” tijdens een concert niet kon komen. Zelf had ik al meerdere afwijzingen gekregen, maar toen Tom’s Duitse collega’s contact opnamen was het binnen een paar dagen geregeld en zag de concertzaal zelf ook in dat hun AV niet houdbaar waren. TOP!
Perfect op de hoogte gehouden van de voortgang, supersnel gehandeld aangezien het concert al binnen een maand was, handig online dossier èn geweldig resultaat. Kan het iedereen aanraden!

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Samantha T.
5/5

Super goed geholpen door medewerker Tom van ECC!
Ik was al 8 maanden bezig om mijn vergoeding te krijgen van Ryanair.
Ryanair kwam iedere keer met een andere smoes, maar dankzij ECC dan vandaag eindelijk mijn geld ontvangen.
Nogmaals dankjulliewel! Jullie zijn top!

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Abdelhamid B.
5/5

Op 24 januari 2025 probeerde ik een boottocht te boeken. Tijdens het betalingsproces kreeg ik een melding dat er iets mis was gegaan. Ik probeerde het opnieuw, maar kreeg opnieuw dezelfde melding. De volgende dag probeerde ik het nog een keer, en deze keer lukte het wel. Ik ontving een reserveringsnummer. Toen ik echter mijn bankrekening controleerde, merkte ik dat hetzelfde bedrag drie keer was afgeschreven. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Direct Ferries en heb verschillende e-mails uitgewisseld met verschillende medewerkers. Direct Ferries heeft mij vrij snel een bedrag teruggestort, maar het tweede bedrag wilden ze niet terugbetalen (het ging om een bedrag van 250,99 euro). Hierdoor heb ik de hulp ingeroepen van de ECC.

Meneer Van Heijmering van de ECC heeft mijn zaak grondig bestudeerd en heeft uiteindelijk Direct Ferries overtuigd om het resterende bedrag terug te betalen. Deze overwinning, die niet mogelijk was geweest zonder de tussenkomst van meneer Van Heijmering, voelde als een bevrijding van onrecht.

Ik raad iedereen aan om zich tot de ECC te wenden bij problemen met dergelijke bedrijven, ongeacht hun macht of invloed. De ECC biedt een cruciale ondersteuning bij het oplossen van geschillen en het waarborgen van eerlijke behandeling.

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Fons V. N.
5/5

Het contact met ECC voor de bemiddeling van een klacht over vertraging van een vlucht bij Air Europa verliep prima. ECC heeft ervoor gezorgd dat we compensatie kregen. Prima geregeld.

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Nicky P.
5/5

Na een absoluut onmogelijke situatie met Ryanair heeft ECC mij geweldig geholpen contact te zoeken met Ryanair om een vergoeding waar ik recht op had van hun betaald te krijgen. Ik wist echt niet meer waar ik het moest zoeken en ben ontzettend blij dat ECC bestaat en hulp kan bieden in dit soort situaties. 1000 maal dank!

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Ingrid V. Z.
5/5

Heel erg tevreden over de geboden dienstverlening. Zonder hen bemiddeling verwacht ik niet dat ik mijn geld terug had gekregen.

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
S S.
5/5

Wat een geweldige organisatie en fijne mensen. Zelf ben ik vanaf 2 januari bezig geweest mijn geld terug te krijgen van een buitenlandse ondernemer. Dit lukte mij niet. Met hulp van ECC was het binnen anderhalve week Geregeld. Eeen dikke pluim!

Europees Consumenten Centrum (ECC) - Utrecht
Lucienne S.
5/5

Naar veel problemen om na 3 reparaties een koopontbinding te krijgen bij Apple Ireland, heeft de bemiddeling van ECC ervoor gezorgd dat het alsnog gelukt is en hebben we het geld terug gekregen. BEDANKT 💐

Go up