Z Y.
1/5
Echt een vreselijke ervaring! Sommige medewerkers van de gemeente zijn totaal incompetent en hebben geen respect voor je tijd.
Op woensdag (waardoor ik vrij moest nemen van mijn werk) ging ik naar de gemeente om mijn uitnodigingsbrief te laten legaliseren voor de visumaanvraag van mijn familie. De medewerker vertelde me dat zowel mijn partner als ikzelf fysiek aanwezig moesten zijn om de handtekening ter plekke te zetten. Ik legde uit dat ik alleen de accommodatie verzorg (en eigenaar ben van het huis), en dat volgens de officiële regels mijn partner in dit geval helemaal niet hoeft te tekenen. Toch weigerde hij verder te gaan en zei dat we op vrijdag samen terug moesten komen. Aangezien ze in het weekend niet werken, betekent dit dat iedereen met een baan vrij moet nemen om een afspraak te kunnen bijwonen.
Op vrijdag namen mijn partner en ik opnieuw vrij van werk en gingen we naar de gemeente. Dit keer werden we geholpen door een andere medewerker. Toen we uitlegden dat we er waren om de handtekeningen te zetten, vertelde ze ons dat alleen ik, als hoofdaanvrager, hoefde te tekenen omdat we geen financiële garantie boden. Dit voelde als een slechte grap en een enorme verspilling van onze tijd! Dus ik vroeg: “Aangezien we hier nu toch allebei zijn, kunnen we dan niet gewoon allebei tekenen?” Ze stemde in en we tekenden allebei. Maar aan het einde zei ze opeens dat we voor beide handtekeningen moesten betalen omdat ze per handtekening rekenen—ongeveer €18 per stuk—en het enige wat ze doen, is er een stempel op zetten!
Ze hebben me dus eerst verkeerd geïnformeerd en onze tijd verspild, en daarna probeerden ze ons ook nog financieel te benadelen. Helaas is dit een overheidsdienst, dus we hebben geen keuze en moeten ons hieraan onderwerpen, ondanks dat ze alleen werken tijdens kantooruren wanneer de meeste mensen ook aan het werk zijn. Gezien de belastingen die we betalen voor deze diensten, is het niveau van incompetentie, inefficiëntie en de extra kosten ronduit teleurstellend.