A. S
1/5
Ook hier slechte ervaringen met Solarsjop. In 2022 zonnepanelen aangeschaft bij Solarsjop mede door de fijne vertegenwoordiger. Helaas liep de plaatsing niet goed, te laat en 5 dagen nodig gehad om te plaatsen , telkens andere niet Nederlands sprekende werknemers ( dus geen eigen zoals in de offerte staat) die niets wisten van wat er afgesproken was.
Na plaatsing deed de installatie het 3 weken niet goed, viel telkens uit, 3x een monteur geweest maar alleen de laatste ( Joris zelf) wist wat het was, de zekering in de omvormer hebben ze vervangen. ( De zekering die erin zat was blijkbaar te zwak) maar ze hebben ook een andere omvormer geplaatst dan we besproken hadden .
Na maanden kreeg ik pas een factuur, toen zag ik dus dat er een andere omvormer op stond dan dan op de offerte stond, en zo ook de panelen ( dit was bekend)
Ik heb toen geprobeerd contact te leggen, dmv mails versturen en bellen maar helaas, niemand reageert.
Ik heb dus niet de gehele factuur betaald maar een gedeelte omdat het niet klopte , dit ook zeer duidelijk gemaakt dmv mails .
Ruim 14 maanden niets gehoord en ineens een niet zo'n fijne mail van een incassobureau ( Het Debiteurenhuis in Breda) Hier gelijk op gereageerd, met alle bewijzen en ook bewijs dat mijn opbrengst zoals besproken lang niet gehaald is. Direct ook nog op n paar 100 euro na de rest betaald, maar ik wilde eerst alles opgelost hebben.
Maar helaas, er is met Joris solarsjop geen contact mogelijk, hij reageert nergens op en hèt Debiteurenhuis is net zo erg. Die gooien er bedragen op welke wettelijk gezien veel te hoog zijn, komen met dreigbrieven en ook hier valt geen contact mee te krijgen.
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld, maar ook daar reageren ze in hun voordeel op , ze staan boven de wet vinden ze .
Mijn verzekering heeft alles betaald, ik wilde van het gezeur af, want ik had er een zaak van willen maken en dan weet ik zeker dat ik in mijn recht stond maar het koste me teveel energie.. Ik kan niet tegen onrecht en wat Solarsjop doet is gewoon onrecht en hij voelt zich beter dan de rest.
Nu alles betaald is reageert hij nog nergens op, want ik heb veel minder opbrengst dan beloofd.
Alles wat in hun voorwaarden staat heeft Joris lak aan, hij denkt ik heb het geld binnen en mij maken ze niks.
Laat dit een waarschuwing zijn voor verdere evt klanten, koop hier niet want als het niet goed gaat heb je niks aan Solarsjop. Ze leggen de schuld bij de klant en doen sowieso niets als je een gedeelte van je factuur inhoudt ( wat wettelijk gezien mag.
En als Joris hier met een antwoord komt, ik heb alle bewijzen, Joris is met niets gekomen toen hij zei dat alles aan ons lag.
Ook de vertegenwoordiger reageert niet op zijn mails dus ik denk dat deze ook niet meer voor Solarsjop werkt.
Ik lees in meer reviews dezelfde ervaringen als er een storing of probleem is, fijne klantenservice Solarsjop.
Opbrengst zou zijn 5440 en is maar 4800
En hij zei dat er panelen geleverd zijn die meer op zouden wekken , deze kosten heeft hij zelf betaald zei Joris, wat onzin is want hij heeft tot 4x toe gebeld dat de bestelde panelen er niet waren en wij hebben nooit kunnen controleren wat de prijs van de panelen die er nu op liggen zijn.
Ik heb wel gezien dat er geen verschil in zit als je panelen hebt die 5 kw meer opbrengen.
NAV REACTIE SOLARSJOP : Solarsjop blijft liegen, wij zijn niet in gebreke gebleven maar Solarsjop.
Die heeft zich nergens aan gehouden, heeft ook nooit een betalingsherinnering gestuurd reageerde nergens op terwijl nu blijkt , nav zijn reactie op mijn review, hij wel mijn ellenlange mails heeft gehad met al mijn bewijzen. En ik kon kiezen bij de rechtsbijstand, of er een zaak van maken of ze betaalde alles, terwijl dat bedrag ook niet klopte, en ik wilde ervan af zijn.
Ik heb je nadien nog de kans gegeven om langs te komen omdat de opbrengst niet gehaald is, maar ook hier heb je niet op gereageerd.
Ik vertel hier gewoon de waarheid, waarvan hier ook bewijzen zijn alleen jij draait alles om zoals je bij meerdere klanten doet die problemen hebben met Solarsjop.