Soly - Groningen

Adres: Eemsgolaan 5, 9727 DW Groningen, Nederland.
Telefoon: 854017000.
Website: soly.nl
Specialiteiten: Leverancier van groene energie, Leverancier van apparatuur voor zonne-energie.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking, LGBTQ+ vriendelijk, Veilige omgeving voor transgenders.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 507 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 3.8/5.

📌 Locatie van Soly

Soly Eemsgolaan 5, 9727 DW Groningen, Nederland

⏰ Openingstijden van Soly

  • Maandag: 08:30–17:00
  • Dinsdag: 08:30–17:00
  • Woensdag: 08:30–17:00
  • Donderdag: 08:30–17:00
  • Vrijdag: 08:30–17:00
  • Zaterdag: Gesloten
  • Zondag: Gesloten

Als u op zoek bent naar een betrouwbare leverancier van groene energie en apparatuur voor zonne-energie, dan is Soly een bedrijf dat u zeker in overweging moet nemen. Soly is gespecialiseerd in het leveren van duurzame energieoplossingen en zonne-energieapparatuur. Het bedrijf is gevestigd op een praktische locatie in Groningen op Eemsgolaan 5, 9727 DW Groningen, Nederland.

Het telefoonnummer van Soly is 854017000. U kunt ook hun website bezoeken op soly.nl voor meer informatie over hun producten en diensten.

Soly beschikt over een rolstoeltoegankelijke ingang en parkeerplaats, wat het bedrijf erg inclusief maakt voor iedereen. Het bedrijf is ook LGBTQ+ vriendelijk en biedt een veilige omgeving voor transgenders.

Op Google My Business heeft Soly 507 reviews, waarvan de gemiddelde mening 3.8/5 is. Dit geeft aan dat het bedrijf een goede reputatie heeft en dat klanten in het algemeen tevreden zijn met hun ervaring bij Soly.

Tot slot, raad ik u aan om hun website te bezoeken voor meer informatie over hun producten en diensten. Als u belangstelling hebt in duurzame energieoplossingen of zonne-energieapparatuur, is Soly zeker een bedrijf dat u in overweging moet nemen.

👍 Beoordelingen van Soly

Soly - Groningen
BJ R.
5/5

Installateurs zeer nette en vriendelijke mannen. Er was bij voortduring contact met mij tijdens de installatie en ik heb ook steeds mogen meekijken naar hoe eea in zijn werk ging. Ik werd voordat ze kwamen keurig gebeld door Soly waarbij werd gecheckt of alles klopte. Ook na de installatie werd ik door hen gebeld en hebben we het installatieproces doorgenomen. Er hebben zich geen vervelende incidenten zoals bijvoorbeeld kapotte dakpannen oid voorgedaan. De uitleg over de werking vd omvormer tenslotte was ook oke.
Ik beveel Soly (waarin het ABP belegd) van harte aan, aan een ieder die van plan is zonnepanelen aan te schaffen. 🤗👍

Soly - Groningen
B.o.b. S.
1/5

Na een prima installatie op het zuid-west dak zelfs een 2e set noord-oost laten plaatsen. Tot zo ver het goede nieuws…

Vanaf september ‘24 storing in de monitoring in 1e systeem. Zelf 6x (!) moeten terugbellen om opvolging van melding te bewerkstelligen. Na 4 bezoeken van monteurs steeds zeggen dat het is opgelost, waarna bleek dat het weer niet opgelost was. Uiteindelijk garantie op omvormer ingezet en is deze vervangen. Ook hier herhaaldelijk zelf voor moeten bellen… na 6 weken (!) bleek er nog een meting gedaan moeten worden. Opvolging vanuit Soly 0,0.

Nieuwe omvormer in november geplaatst en wederom afgelopen weken hele dagen geen monitoring, een offline zijnde systeem en vreemde data in app. Het ene systeem draait prima, het andere systeem heeft weer idem kuren. En nee, dat is geen netwerk issue, de omvormer geeft geen data door.

Weer bellen en na herhaaldelijke ‘we bellen terug’ natuurlijk weer niets gehoord… om moedeloos van te worden.

Verkopen kunnen ze als de beste, service verlenen is echter een vak wat ze niet verstaan. Kansloos om iets opgelost te krijgen, loop vooral bij een locale specialist naar binnen ipv met deze opportune partij in zee te gaan.

Soly - Groningen
Dutch A. M. (.
1/5

Ik ben sinds april 2024 klant bij Soly, en mijn ervaring met dit bedrijf is ronduit slecht. Hier zijn de grootste problemen waar ik tegenaan loop:
1. Niet-functionerend batterijsysteem
• Ik heb een Enphase 10T batterij met AI-optimalisatie, die mijn eigen verbruik zou moeten compenseren. Dit gebeurt echter niet, ondanks dat alle instellingen correct staan.
• Ik heb meerdere keren contact opgenomen met Soly, maar ze reageren niet inhoudelijk op mijn vragen en lossen niets op.
2. Misleidende communicatie

• Ondanks dat ik al sinds november 2024 klant ben bij Soly Energy, ontving ik recent een e-mail waarin werd gezegd dat mijn overstap nog in behandeling is. Dit toont aan dat de administratie bij Soly een rommeltje is.

• Dit soort fouten zorgt voor veel onzekerheid en frustratie.
3. Slecht bereikbare klantenservice
• Vragen en klachten worden structureel genegeerd.
• Telefonisch zijn ze nauwelijks bereikbaar en e-mails blijven onbeantwoord.
• Klantenservice lijkt niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen.

Conclusie:
Soly lijkt meer bezig met het verkoopproces dan met de nazorg en service. Zodra je klant bent, lijkt de interesse in ondersteuning volledig te verdwijnen. Het batterijsysteem werkt niet zoals beloofd en de communicatie is een puinhoop.

Ik raad dit bedrijf absoluut NIET aan aan anderen die een betrouwbare energieleverancier of batterijoplossing zoeken.

⭐ 1/5

Soly - Groningen
J W.
2/5

Helaas slechte ervaring. Hieronder een samenvatting.

intake en plan: netjes
planning: netjes
offerte: netjes
installerende elektricien: netjes en vriendelijk
staat van het (week oude!!) dak na plaatsen zonnepanelen: vreselijk.

Ondanks dat er meer dan voldoende nieuwe pannen aanwezig waren (stuk of 100) en ik aangaf dat ze alles mochten gebruiken als dat nodig was.
Gelukkig was onze eigen dakdekker na plaatsen nog even langsgekomen en heeft het voor ons hersteld.
Zelf waren we hier waarschijnlijk pas na lekkages achter gekomen..

Reactie op onderstaande reactie van Soly:
Ik heb eerst contact met jullie klantenservice gezocht maar die gaven aan dat ik het maar niet zelf het moeten laten oplossen. Sorry maar het vertrouwen dat jullie mijn dak heel achterlaten zijn jullie kwijt. Heb zelfs nog 3x gezegd dat ze alle nieuwe pannen (had er 100 liggen) mochten gebruiken. Klantenservice contact had voor mij dus geen zin.

Soly - Groningen
Tim U. D. B.
1/5

Plaatsen van een thuisbatterij onder een trap
1. Brandveiligheid:
• Trappenhuizen zijn vaak vluchtwegen in geval van brand. Het plaatsen van een thuisbatterij daaronder kan een risico vormen als er een defect of oververhitting optreedt.
• Batterijen zoals lithium-ion batterijen hebben een klein risico op thermische runaway, wat een brand kan veroorzaken.
2. Ventilatie:
• Batterijen moeten vaak in een goed geventileerde ruimte worden geplaatst om warmteophoping te voorkomen.
• Een afgesloten ruimte onder een trap heeft mogelijk onvoldoende ventilatie, wat gevaarlijk kan zijn.

Niet handig een batterij plaatsen onder een vluchtweg/trap….. Zou je ads even aanpassen.

Soly - Groningen
Erik S.
1/5

In april van dit jaar 2 thuisbatterijen laten installeren. Tot op heden werkt het systeem nog steeds niet. Veel e-mailtjes moeten sturen voordat er actie werd ondernomen van hun kant. Er zijn nu een aantal keren medewerkers langs gekomen maar nog steeds werkt het niet. De netafhankelijkheid is 100%, dat kan niet de bedoeling zijn. Berichten sturen via Whatsapp chat werkt nniet, krijg alleen een melding dat het erg druk is en maar geduld moet hebben, maar het geduld is op. Heb via de website een klacht ingediend (in gebreke stelling) maar er gebeurt helemaal niets. Waardeloos.

Update: afgelopen woensdag de hele dag zitten wachten op de chef monteur, niemand gezien. Alleen wat emails ontvangen met het bekende kastje naar de muur verhaal tussen Soly en Enlighten, de leverancier van de hardware.
Het schiet niet op zo....

Soly - Groningen
Frans E.
1/5

Sinds april een getekende offerte in huis. Sindsdien zeker 6 keer een installatiedatum ingepland maar wordt telkens geannnuleerd omdat er onderdelen niet leverbaar zijn. Oude zonnepanellen inmiddels al 3 maanden van het dak af en daardoor hogere energierekening maar Enie.nl komt niet met een oplossing. Ik kan daarom Enie.nl niet aanraden.

December 2022.

Inmiddels zijn de zonnepanelen geïnstalleerd. Helaas waren de panelen niet juist ingetekend en pasten er in plaats van de geplande 14 panelen er slechts 11. Hier kon ik niet akkoord mee gaan en is er op een ander stuk dak nog 3 panelen geplaatst op het westen. Niet ideaal maar goed. Bij het plaatsen zijn er vier dakpannen gesneuveld, in eerst instantie werd dit afgedaan met een plakbandje. Na overleg is dit hersteld en zijn de kapotte dakpannen vernieuwd. Een tegemoetkoming vanwege de gemiste opbrengst is er nooit gekomen maar uiteindelijk wel een algemene compensatie van €150 vanwege de vele tekortkomingen van Enie.nl. De fouten die gemaakt zijn door enie.nl zijn opgelost en de installatie werkt naar behoren. Maar helaas kan ik het bedrijf op dit moment niet aanraden. Hopelijk verbeteren ze structureel hun service en komen ze gemaakte afspraken in de toekomst na. Wel wil ik nog een compliment geven voor een medewerker van de planning welke deze zaak zeer serieus nam en zelfs in zijn vrije tijd op zoek is gegaan naar oplossingen.

Update!!! 07-05-2024
Problemen met de omvormer. De omvormer schakeld bij zonnig weer uit. Hij kan de energie niet verwerken en gooi zichzelf uit. De netspanning is niet te hoog dus daar ligt het niet aan. Contact gehad meel Soly maar ligt niet aan de omvormer. Contact gehad met solar edge en die geven aan dat deze al als defect gemeld is en deze vervangen had moeten zijn. De huidige omvormer aan mijn muur staat zelfs buiten garantie. Maar Soly zegt dat dit niets uitmaakt. Omvormer blijft storingen vertonen maar Soly wil niets beteken. Raar bedrijf met bijzondere communicatie. Ik raad iedereen dit bedrijf af!

Soly - Groningen
Van D. S.
1/5

ik zou een terugverdientijd van 3.2 jaar hebben op mijn installatie. Nu hoor ik dat ze 37ct per kwh berekenen.Dat klopt totaal niet het was overal max 24 cent in april. Ook hebben ze niks gezegt over terugleveringskosten! Nu heb ik 14 pannelen a 4500kwh voor 5800 eur. Over 10 jaar moet alles worden vervangen behalve de pannelen.Dat zou zeker 3500-4000 euro kosten. Dan kan je beter alles nieuw doen. . Dus ik ga van 10 jaar uit zonder inflatie. Dan kosten de installatie 580 per jaar. Daar komt bij 550 euro terugleveringskosten dat is dan 1130 per jaar wat ik kwijt ben aan de pannelen en stroom. Koop ik gewoon stroom kost dat 22 ct x 4500kwh is 990 euro.Dus ben ik goedkoper uit zonder pannelen. Of zeg maar het maakt niks uit.Hoe kan ik mijn installatie dan al na 3.2 jaar terug verdienen.Eerste dag geen omvormer bijzich. Alleen de pannelen geplaatst.Twee weken later twee man komen met een omvormer. Boren twee happen uit binnenmuur. plaatsen de kabels voor mijn huis langs.Dat was niet de afspraak. En vervolgens blazen ze omvormer op , verkeerd aangesloten .Rook uit de meterkast. Pfff weken later heb ik ze boos moeten zeggen dat ze dat we een niewe moeten bestellen en dat moeten oplossen. Na drie maanden werkte het behalve de monitoring. Toe viel de omvormer bijna van de muur aan de achterkant dikke bulten in de muur. Ik hun toe de omvormer van de muur laten halen en zelf een plaat gemonteerd. Hun weer dat terug gehangen en aangezet. Ik zou binnen een dag eigen stroom hebben. En toe heb ik hun 100x gevraagd naar hun berekeing.Rechtsbijstand in moeten schakelen. 2 maanden later weer zijn we hier. Ik ga dan maar naar de rechter en vraag hem of dit allemaal moet pikken. SOLY-2024-06-338

Go up