Softtobestrong99 -.
2/5
Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan Specsavers Bergen-op-Zoom. Bij aankomst werd ik vriendelijk geholpen door een medewerkster die de eerste testen uitvoerde. Zij was beleefd en professioneel. Naar mijn beleving vond ik dat andere medewerkers kortaf tegen haar deden, wat voor mij als klant onprettig aanvoelde.
Vervolgens werd ik geholpen door de opticien. In plaats van zich te focussen op de meting en het advies rondom mijn bril, gaf ongevraagd advies over hoe ik “maatschappelijk zou kunnen bijdragen” aangezien ik niet werk en nog jong ben... Daarnaast had ik niet het gevoel dat hij zich volledig richtte op zijn taak. Goed bedoeld waarschijnlijk, maar achteraf vond ik het wel ongepast en vind ik dat ik er wat van had moeten zeggen in het moment.
Wat de situatie verder bemoeilijkte, was dat ik vooraf had gebeld om te checken of een specifiek montuur op voorraad was. Dit was zo, ook gemeld dat ik vandaag langskwam om die te passen en dat was in orde. Bij aankomst bleek deze echter niet te vinden. De eerste vriendelijke collega hielp mij, maar kon het niet vinden en haar collegas hielpen achter pas na dat ze al heel de winkel afgegaan was.
Uiteindelijk kon het montuur besteld worden. Ik heb eenmaal buiten besloten naar een ander filiaal te gaan, ik had speciaal een afspraak vandaag. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat ik dan moet wachten en vrij moet nemen ervoor. Bij Specsavers Roosendaal werd ik wél goed geholpen ook al was het daar een stuk drukker. Eenmaal daar belde BOZ me terug dat ze het montuur gevonden hadden. Maar ik had er al geen goed gevoel meer bij. Hopelijk doen jullie hier wat aan!
Ik wil benadrukken dat de medewerkster die mij in eerste instantie hielp haar werk uitstekend deed, maar de algehele sfeer en het gedrag van de andere medewerkers maakten mijn ervaring teleurstellend.
Het viel mij en mijn moeder op dat de toon van de collega’s naar de medewerkster die mij hielp, niet prettig overkwam. Het was niet overduidelijk gemeen, maar voelde wel bazig en respectloos, alsof zij al het werk moest doen terwijl anderen toekeken en haar afsnauwde. Voor mij had het zelfs een ongemakkelijke ondertoon, die ik moeilijk kan plaatsen. Het was een sfeer die ik als klant niet kon waarderen in elk geval.
Ik hoop dat er aandacht besteed wordt aan klantvriendelijkheid en professionaliteit binnen dit filiaal.